În România, garanția produselor cumpărate online este reglementată de Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora. Această lege prevede că toate produsele vândute consumatorilor trebuie să beneficieze de o garanție legală de conformitate. În cazul în care produsul se dovedește a fi defect în această perioadă, consumatorul are dreptul la repararea, înlocuirea, reducerea prețului sau restituirea contravalorii produsului.
Conform Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, există câteva excepții de la garanția legală de conformitate de 2 ani:
- Produsele second-hand - Perioada de garanție poate fi redusă, dar nu mai puțin de un an, dacă părțile convin asupra acestui lucru.
- Produsele care se consumă rapid - Bunuri care prin natura lor se deteriorează rapid sau sunt consumabile (ex.: alimente, flori, produse cosmetice deschise).
- Defecte cauzate de utilizare necorespunzătoare - Deteriorări cauzate de utilizarea neadecvată sau de neglijarea produsului de către consumator.
În contextul garanției și returului, uleiurile esențiale și cosmeticele pot face obiectul unor excepții datorită naturii lor. Potrivit
Legii nr. 449/2003 și legislației privind protecția consumatorilor, aceste produse nu pot fi returnate dacă au fost desigilate după livrare, din motive de protecție a sănătății și igienei. Aceasta se aplică în special produselor cosmetice și uleiurilor esențiale care intră în contact direct cu pielea sau sunt susceptibile de a fi alterate. Totuși, produsele defecte sau care nu corespund descrierii beneficiază de garanția legală de conformitate.